Σύσκεψη για την ατμοσφαιρική ρύπανση στο λιμάνι του Πειραιά ανάμεσα σε ΥΠΕΚΑ, Νομαρχία Πειραιά, ΟΛΠ και ακτοπλόους

Τα αυξημένα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο λιμάνι του Πειραιά και η λήψη μέτρων για την αντιμετώπισή τους, τέθηκαν επί τάπητος κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα 22/7/2010 στο Υπουργείο Περιβάλλοντος με τη συμμετοχή της Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνας Μπιρμπίλη, του Νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα, του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ Γιώργου Ανωμερίτη και αντιπροσωπείας ακτοπλόων, εκπροσωπούμενων από τον Γενικό Διευθυντή της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας κ. Νικόλαο Καβαλλιέρο.


Η σύσκεψη που εντάσσεται στο πλαίσιο των κοινών δράσεων που έχουν αναπτύξει Υπουργείο Περιβάλλοντος και Νομαρχία Πειραιά έγινε με πρωτοβουλία της τελευταίας και με αφορμή τη μελέτη που εκπόνησε για λογαριασμό της το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, σύμφωνα με την οποία η ατμόσφαιρα στο λιμάνι του Πειραιά είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη από πολύ υψηλές συγκεντρώσεις επιβλαβών για την υγεία αιωρούμενων μικροσωματιδίων.

Ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας, που έλαβε πρώτος τον λόγο επεσήμανε ότι το πρόβλημα με την ατμοσφαιρική ρύπανση στο λιμάνι του Πειραιά ζητά επιτακτικά λύση, καθώς τα υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης επιβεβαιώθηκαν με τα πλέον αδιαμφισβήτητα στοιχεία.

Για την επίλυση του ανέπτυξε τις προτάσεις στις οποίες έχει καταλήξει η μελέτη, που περιελάμβαναν:

1.Την επεξεργασία μέτρων ελέγχου των εκπομπών από πλοία στο Εθνικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης

2.Τη δημιουργία σταθμού μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο λιμάνι του Πειραιά

3.Την επίσπευση των συγκοινωνιακών έργων υποδομής (π.χ. Μέσα Σταθερής Τροχιάς) και των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τον περιορισμό των αέριων ρύπων από τον κυκλοφοριακό φόρτο

4.Την αύξηση του πρασίνου στο λιμάνι του Πειραιά με την παράλληλη αξιοποίηση της Λιμενοβιομηχανικής Ζώνης Δραπετσώνας Κερατσινίου.

5.Τη δημιουργία μικτών κλιμακίων ελέγχου ποιότητας καυσίμων τα οποία θα πραγματοποιούν σύμφωνα με τον νόμο, δειγματοληψίες καυσίμων στα πλοία και θα τις στέλνουν για εργαστηριακές αναλύσεις στο Γενικό Χημείο του Κράτους.

6.Τη λήψη ειδικών μέτρων για τα ελλιμενισμένα κάτω των δύο ωρών πλοία που δεν υπόκεινται στον περιορισμό χρήσης καυσίμου με περιεκτικότητα σε θείο έως 0,1 %. Η πρόταση περιλαμβάνει τη διερεύνηση της δυνατότητας χρήσης καυσίμου ντήζελ, αντί για βαρύ πετρέλαιο, στα πλοία των γραμμών Αργοσαρωνικού (ferry boat) κατά την είσοδο και τον απόπλου τους από το λιμάνι και αυτό διότι οι εκπομπές σωματιδίων από βαρύ πετρέλαιο έχουν μάζα μέχρι και 3 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με το diesel. Η ρύθμιση αυτή που μπορεί να λυθεί νομοθετικά πρέπει να επεκταθεί και στα λιμάνια των νησιών του Αργοσαρωνικού ώστε να βελτιώσουν την περιβαλλοντική τους εικόνα και την ελκυστικότητά τους, ιδιαίτερα κατά την θερινή περίοδο.

7.Την ηλεκτροδότηση ελλιμενισμένων πλοίων από την ξηρά. Το μέτρο αυτό, θα επιφέρει ριζική βελτίωση της ποιότητα αέρα σε όλους τους ρύπους, πέρα από τα αιωρούμενα σωματίδια (οξείδια αζώτου, πολυκυκλικοί υδρογονάνθρακες, κ.ά.).

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης από τη μεριά του, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα Πράσινο Λιμάνι που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τον Σεπτέμβριο από τον ΟΛΠ με τη συνδρομή της Νομαρχίας Πειραιά, ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ανάπτυξη πρασίνου κατόπιν μελέτης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τη δημιουργία και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάρκων για το επιβατικό και το εμπορικό λιμάνι, την ηλεκτροδότηση των ελλιμενισμών πλοίων, πρόγραμμα ανακύκλωσης σκουπιδιών, διαχείριση των slops και κλείσιμο των δύο μόνιμων δεξαμενών στην Ακτή Βασιλειάδη, που όπως αναφέρθηκε αποτελούν πηγή ρύπανσης.

Οι ακτοπλόοι στην τοποθέτησή τους υπογράμμισαν ότι λαμβάνονται όλα τα προβλεπόμενα από τον νόμο μέτρα για την χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ενώ εκφράστηκαν θετικά έναντι του μέτρου της ηλεκτροδότησης των ελλιμενισμένων πλοίων, προτείνοντας μάλιστα να επεκταθεί πέραν του λιμένος Πειραιώς και σε άλλα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας.

Κλείνοντας τη σύσκεψη και υιοθετώντας τις προτάσεις της Νομαρχίας Πειραιά για την εγκατάσταση μόνιμου σταθμού ελέγχου ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο λιμάνι του Πειραιά, η Υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη ανέφερε ότι στο σχέδιο για την αναβάθμιση των σταθμών μέτρησης θα δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα στα λιμάνια και στο λιμάνι του Πειραιά θα τοποθετηθεί σταθερός σταθμός μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Επίσης με στόχο την αύξηση του πρασίνου στο λιμάνι που λειτουργεί ως φυσικό φίλτρο συγκράτησης των σωματιδίων, η Υπουργός ενημέρωσε ότι έχει γίνει σχετική προεργασία για τον εντοπισμό κτιρίων γύρω από το λιμάνι που θα μπορούσε να υλοποιηθεί πρόγραμμα πράσινες ταράτσες, ενώ κλείνοντας η Υπουργός ζήτησε εγγράφως τις θέσεις των ακτοπλόων για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο λιμάνι του Πειραιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.