"Πείραμα των Πιθήκων" Ξεκινάει ως εταιρικό παράδειγμα, όμως είναι σαφής η κοινωνική προέκταση.
Το "Πείραμα των Πιθήκων" του Harlow παρουσιάζει με καταπληκτικό τρόπο τη διαμόρφωση αλλά και τη συντήρηση της εταιρικής κουλτούρας, κανόνων και διαδικασιών όπως παραμένουν να ισχύουν μεταξύ των εργαζομένων ακόμη και όταν παύουν να υφίστανται οι λόγοι που αποτελέσουν την αρχική αιτία δημιουργίας τους.
Βάζουμε σε ένα κλουβί 5 πιθήκους και έξω από αυτό κρεμάμε μία μπανάνα. Οι πίθηκοι αρχίζουν να τη λιγουρεύονται και όταν κάποια στιγμή ανοίγουμε την πόρτα, αρχίζουν να τρέχουν προς αυτή. Τελικά μόλις ο γρηγορότερος τη φτάνει, τότε ΟΛΟΙ οι πίθηκοι καταβρέχονται με κρύο νερό.
Μετά από κάποιες επαναλήψεις, μαθαίνουν όλοι να συνδυάζουν το πιάσιμο της μπανάνας με τη συλλογική τιμωρία του καταβρέγματος με παγωμένο νερό. Εάν θέλουν να μείνουν ζεστοί και στεγνοί, καλά θα κάνουν να μην πλησιάσουν τη μπανάνα. Από εδώ και πέρα κανείς δε θα δοκιμάσει να πιάσει τη μπανάνα και δε θα χρειάζεται πλέον να τους καταβρέχουμε.
Στη συνέχεια αντικαθιστούμε έναν από τους αρχικούς 5 πιθήκους με έναν καινούργιο.
Με το που ανοίγουμε το κλουβί, αυτός πάει να τρέξει προς την μπανάνα αλλά οι υπόλοιποι τον πιάνουν και τον χτυπούν. Σημειώστε ότι πλέον δε χρησιμοποιείται η τιμωρία του νερού. Επαναλαμβάνουμε το ίδιο πείραμα αντικαθιστώντας κάθε φορά και έναν ακόμη πίθηκο από αυτούς που αρχικά είχαν καταβρεχθεί με έναν καινούργιο. Κάποια στιγμή πλέον όλοι οι αρχικοί πίθηκοι έχουν αντικατασταθεί με άλλους που δεν έχουν ποτέ αντιμετωπίσει την τιμωρία του νερού.
Βάζουμε τώρα έναν επιπλέον νέο πίθηκο στο κλουβί. Μόλις αυτός πάει να τρέξει προς τη μπανάνα και όπως είναι αναμενόμενο οι υπόλοιποι 5 τον πλακώνουν στο ξύλο. Κανείς δε γνωρίζει για την τιμωρία του νερού, ούτε γνωρίζει γιατί δεν επιτρέπεται να πιάσεις την μπανάνα. Έχουν απλώς μάθει ότι δεν επιτρέπεται να πλησιάσουμε τη μπανάνα και πλέον τηρούν αυτόν τον άγραφο κανόνα χωρίς να γνωρίζουν όμως τον πραγματικό λόγο.
Για σκεφτείτε τώρα τις εταιρείες που δουλεύετε. Μήπως η ιστοριούλα αυτή σας θυμίζει κάτι ; Πόσες φορές "φάγατε ξύλο" από τους παλιούς με τη δικαιολογία ότι "έτσι ισχύει εδώ";
Την επόμενη φορά που θα σας πουν "δυστυχώς δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό γιατί στην εταιρεία είναι κανόνας να...", σκεφθείτε τους 5 πέντε πιθήκους και τη μπανάνα.
Προβληματιστείτε παρακαλώ...
Αναρτήθηκε από
Pressing News
On
26 Σεπ 2010
Ετικέτες
ΑΡΘΡΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Translate- Mετάφραση
Επικοινωνία
Ο Καιρός στην πόλη
Για να μην ξεχνάς τους φίλους και τους γνωστούς
Οι 10 πιο δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδας
Συνολικές προβολές σελίδας
Αναγνώστες
Τα πρωτοσέλιδα των Πολιτικών εφημερίδων
Τα πρωτοσέλιδα του Τοπικού τύπου
Φιλικά ιστολόγια
Η Επικαιρότητα on line με τίτλους
Powered by Blogger Tips
Κατηγορίες Αναρτήσεων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(1)
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(21)
ΑΜΕΑ (Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες)
(8)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
(286)
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
(163)
ΑΝΘΟΥΣΑ
(473)
ΑΝΟΥΣΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(3)
ΑΡΘΡΑ
(539)
ΑΤΤΙΚΗ
(35)
ΓΕΡΑΚΑΣ
(494)
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(418)
ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(69)
ΔΙΕΘΝEIΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(195)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(3407)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΑ
(27)
ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ
(1)
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
(72)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
(26)
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(10)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
(5)
ΚΑΤΟΧΗ
(93)
ΚΕΡΑΤΕΑ
(46)
ΚΤΗΜΑ ΚΑΜΠΑ
(9)
ΟΡΩΠΟΣ
(1)
ΠΑΙΔΕΙΑ
(276)
ΠΑΛΛΗΝΗ
(601)
ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΥΜΠΟΣΙΟ
(6)
ΠΑΡΑΞΕΝΑ
(33)
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
(185)
ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ
(6)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
(159)
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
(185)
ΣΠΑΤΑ
(3)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
(10)
ΤΩΡΑ
(137)
ΦΑΚΕΛΟΙ
(61)
ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΕ
(24)
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
(3)
Ωρωπός
(2)
Blog-αρίσματα
(22)
Special Olympics
(2)
video
(44)
Αναρτήσεις
Από το Blogger.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.