Οι φοιτητές αξιολογούν τούς καθηγητές τους στο Διαδίκτυο


Οι φοιτητές αξιολογούν τούς καθηγητές τους στο Διαδίκτυο


Στους 4 μόνο μήνες που λειτουργεί η ιστοσελίδα www.rateyourprofessor.gr, περισσότεροι από 40.000 φοιτητές έχουν αξιολογήσει άλλοτε με πολύ κολακευτικά και πιο συχνά με επικριτικά σχόλια του καθηγητές τους...

...Ήδη 3.600 καθηγητές έχουν δεχθεί εύσημα ή έχουν υποστεί αρνητική κριτική, θέλοντας και μη, καθώς από αυτούς μόνο οι 142 έχουν δηλώσει εθελοντικά συμμετοχή για να αξιολογηθούν.

Αξίζει να αναφερεθί ότι τα σχόλια που εμφανίζονται στην ιστοσελίδα περνούν από τον έλεγχο των δημιουργών του σάιτ και ως εκ τούτου οι υβριστικοί χαρακτηρισμοί, όπως και τα προσβλητικά σχόλια για την προσωπικότητα ή την εμφάνιση των καθηγητών "λογοκρίνονται".

Με όλα τα μειονεκτήματα, που συγκεντρώνει η ανώνυμη κριτική, αφού δύσκολα ανιχνεύονται οι πραγματικές προθέσεις του κρίνοντος, δεν μπορεί να μην δεχθεί κανείς ότι η ιστοσελίδα «Βαθμολόγησε τον καθηγητή σου» προσφέρει σε κάθε ενδιαφερόμενο έναν χρήσιμο μπούσουλα για τον τρόπο που αξιολογούν οι φοιτητές όχι μόνο τους καθηγητές τους, αλλά και τη γενικότερη λειτουργία των σχολών στις οποίες φοιτούν.

Για παράδειγμα, ο βαθμός ικανοποίησης των φοιτητών από τη Σχολή Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είναι αρκετά υψηλός, αφού φτάνει κατά μέσο όρο το οκτώ - λίαν καλώς με πανεπιστημιακούς όρους. Ακολουθούν η Σχολή Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών με 7,1, και στην τρίτη θέση η Σχολή Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών και η Σχολή Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιά.

Σημειώνεται ότι τα κριτήρια, με τα οποία αξιολογούνται τα ιδρύματα είναι η ποιότητά τους, η τοποθεσία στην οποία βρίσκονται, η βιβλιοθήκη την οποία διαθέτουν, οι προοπτικές που μπορεί να προσφέρουν στο μέλλον επαγγελματικά, η πρόσβαση στο Διαδίκτυο, το φαγητό της φοιτητικής λέσχης, τα «κοινωνικά» αλλά και η διασκέδαση.

Από τη βαθμολογία των φοιτητών προκύπτει και το Top 10 των καθηγητών. Όπως εξηγούν οι δημιουργοί της ιστοσελίδας, οι δέκα καλύτεροι προκύπτουν από έναν λογάριθμο, που συνδυάζει τη βαθμολογία με τον αριθμό σχολίων. Σε κάποιες περιπτώσεις, πάντως, διαπιστώνεται ένα μικρό χάσμα μεταξύ των σχολίων και της βαθμολογίας. «Καθηγηταράς. Συνεργάσιμος. Έχει κατανοήσει το αντικείμενό του σε βάθος και αυτό φαίνεται. Πολύ καλές σημειώσεις οργανωμένες και κατανοητές. Τα βιβλία-ευαγγέλια Αλγεβρικές Δομές 1,2 ανοίγουν τα μάτια σε όποιον θέλει να μάθει Άλγεβρα», γράφει φοιτητής για καθηγητή της Σχολής Μαθηματικών, τον οποίο πάντως στις κατηγορίες «Κατανόηση», «Βοήθεια» και «Ευκολία» βαθμολογεί με 4 στα 5 και όχι με άριστα, όπως θα μπορούσε να υποθέσει κανείς από τη θέρμη του σχολίου.

Όπως είναι εξάλλου φυσικό, σε πολλές περιπτώσεις οι απόψεις αποκλίνουν. «Στ' αλήθεια, η καλύτερη καθηγήτρια που είχα σ όλη τη διάρκεια του προπτυχιακού. Από τους λίγους που κάνουν ακόμη και το Ενοχικό Δίκαιο ενδιαφέρον», γράφει φοιτητής για καθηγήτριά του στη Νομική και προσθέτει: «Καλή καθηγήτρια, χωρίς όμως να εμβαθύνει και να εγείρει το ενδιαφέρον των φοιτητών». Αλλές φορές, η τυπικότητα στο ύφος εναλλάσσεται με τη χαλαρότητα, αφού δεν λείπουν χαρακτηρισμοί όπως «Θεός!» και αξιολογήσεις του τύπου «τον πάω με χίλια!».

Η ιστοσελίδα www.rateyourprofessor.gr δημιουργήθηκε από τρεις φίλους, οι οποίοι αναζητούσαν έναν τρόπο για να ακουστεί η γνώμη τους από την εποχή, που ήταν φοιτητές. Τελικά, βρήκαν αυτόν τον τρόπο και τον προσέφεραν στους κατοπινούς συναδέλφους τους.
πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.