Έχασε τη μάχη για τη ζωή ο σκηνοθέτης Θ. Αγγελόπουλος
Εξέπνευσε το βράδυ της Τρίτης ο γνωστός σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο, λίγο μετά τις 7 το απόγευμα.
Τον Θ. Αγγελόπουλο παρέσυρε μοτοσικλέτα στην περιφερειακή οδό Δραπετσώνας, μετά το πρώτο τούνελ, στο ρεύμα προς Κερατσίνι. Ο σκηνοθέτης βρισκόταν στο σημείο για γύρισμα ταινίας και τη στιγμή που διέσχιζε το οδόστρωμα παρασύρθηκε από τη μοτοσικλέτα.
Ο Θ. Αγγελόπουλος μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο στο Φάληρο, όπου και εισήχθη σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, για να καταλήξει τελικά, αργά το βράδυ.
Κορυφαίος και πολυβραβευμένος
O Θόδωρος Αγγελόπουλος ήταν ο ελεγειακός ποιητής των κινηματογραφικών εικόνων και της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας και κοινωνικής πραγματικότητας.
Ο δημιουργός του «Θίασου», του «Μεγαλέξανδρου» και άλλων επικολυρικών ταινιών που έκανε γνωστή την Ελλάδα σε όλη την υφήλιο για περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες. Ο κορυφαίος και πολυβραβευμένος διεθνής Έλληνας σκηνοθέτης με διακρίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών, ύστερα από σοβαρό τραυματισμό στη διάρκεια των γυρισμάτων της νέας του ταινίας «H άλλη θάλασσα».
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος εγκατέλειψε τις σπουδές του στη Νομική Σχολή της Αθήνας και το 1961 έφυγε στο Παρίσι, όπου αρχικά παρακολούθησε στη Σορβόννη μαθήματα γαλλικής φιλολογίας και φιλμογραφίας, καθώς και μαθήματα εθνολογίας και στη συνέχεια μαθήματα κινηματογράφου στη Σχολή Κινηματογράφου IDHEC και στο Musee de l' homme.
Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα το 1964 και μέχρι το 1967 εργάστηκε ως κριτικός κινηματογράφου στην εφημερίδα Δημοκρατική Αλλαγή, μαζί με τον Βασίλη Ραφαηλίδη και την Τώνια Μαρκετάκη. Με τον κινηματογράφο άρχισε να ασχολείται το 1965 και το 1968 παρουσίασε την πρώτη του μικρού μήκους ταινία, Εκπομπή, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το 1970, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, Αναπαράσταση, κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, καθώς και άλλες διακρίσεις στο εξωτερικό, και σηματοδότησε την αυγή του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου. Έκτοτε, οι ταινίες του έχουν συμμετάσχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ και έχει κερδίσει πολλά βραβεία, τα οποία τον καθιέρωσαν παγκοσμίως ως έναν από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες του σύγχρονου κινηματογράφου.
Πολλά αφιερώματα που τιμούν τη δουλειά του Θόδωρου Αγγελόπουλου έχουν πραγματοποιηθεί σ' όλο τον κόσμο. Έχει αναγορευθεί επίτιμος διδάκτορας των Πανεπιστημίου των Βρυξελλών, του Πανεπιστημίου X Ναντέρ (Nanterre) στο Παρίσι και του Πανεπιστημίου του Έσσεξ (Essex). Μαζί με τον Βασίλη Ραφαηλίδη υπήρξε συνιδρυτής του περιοδικού Σύγχρονος Κινηματογράφος.
To 1998 στις Κάνες κατακτά τον Χρυσό Φοίνικα για την ταινία του «Αιωνιότητα και μια μέρα» κάνοντας ξανά την Ελλάδα περήφανη για τον πολιτισμό της.
Φιλμογραφία
1968 «Εκπομπή» μικρού μήκους
1970 «Αναπαράσταση»
- Βραβείο καλύτερης ξένης ταινίας στο Φεστιβάλ του Hyeres (1971),
- Βραβείο Georges Sadoul (1971)
1972 «Μέρες του '36»
- Βραβείο FIPRESCI Βερολίνο 1973
1975 «Ο Θίασος»
- Βραβείο FIPRESCI, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 1975,
- Βραβείο Interfilm Βερολίνο «Forum» 1975,
- Βραβείο καλύτερης ταινίας της χρονιάς, British Film Institute 1976,
- Βραβείο Καλύτερης ταινίας στον κόσμο για τη δεκαετία 1970-80, Ένωση Κριτικών Ιταλίας,
- Μία από τις καλύτερες ταινίες της ιστορίας του κινηματογράφου, FIPRESCI,
- Καλύτερη ταινία της χρονιάς, Grand Prix για τις τέχνες, Ιαπωνία,
- Βραβείο Golden Age, Βρυξέλλες 1976
1977 « Οι κυνηγοί»
- Βραβείο καλύτερης ταινίας Golden Hugo, Σικάγο 1978
1980 «Μεγαλέξανδρος»
- Βραβείο Χρυσό Λιοντάρι και FIPRESCI, Βενετία 1980
1981 «Ένα χωριό, ένας χωριάτης» ντοκιμαντέρ
1983 «Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη» τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ
1984 «Ταξίδι στα Κύθηρα»
1986 «Ο μελισσοκόμος»
1988 «Toπίο στην ομίχλη»
1991 «Το μετέωρο βήμα του πελαργού»
- Cinema Lumiere, Μπολόνια (Ιταλία), Μάρτιος - Απρίλιος 2002,
- Φεστιβάλ Σίδνεϊ (Αυστραλία), Ιούνιος 2003
1995 « Το βλέμμα του Οδυσσέα»
- Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 1995
- FIPRESCI Βραβείο της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 1995,
- Felix των Κριτικών ταινίας της χρονιάς, 1995
1998 « Μια αιωνιότητα και μια μέρα»
- Χρυσός Φοίνικας στο Διεθνές Φεστιβάλ Καννών, 1998
2004 «Το λιβάδι που δακρύζει»
2008 «Η σκόνη του χρόνου»
Πηγή: Kathimerini.gr
Τον Θ. Αγγελόπουλο παρέσυρε μοτοσικλέτα στην περιφερειακή οδό Δραπετσώνας, μετά το πρώτο τούνελ, στο ρεύμα προς Κερατσίνι. Ο σκηνοθέτης βρισκόταν στο σημείο για γύρισμα ταινίας και τη στιγμή που διέσχιζε το οδόστρωμα παρασύρθηκε από τη μοτοσικλέτα.
Ο Θ. Αγγελόπουλος μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο στο Φάληρο, όπου και εισήχθη σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, για να καταλήξει τελικά, αργά το βράδυ.
Κορυφαίος και πολυβραβευμένος
O Θόδωρος Αγγελόπουλος ήταν ο ελεγειακός ποιητής των κινηματογραφικών εικόνων και της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας και κοινωνικής πραγματικότητας.
Ο δημιουργός του «Θίασου», του «Μεγαλέξανδρου» και άλλων επικολυρικών ταινιών που έκανε γνωστή την Ελλάδα σε όλη την υφήλιο για περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες. Ο κορυφαίος και πολυβραβευμένος διεθνής Έλληνας σκηνοθέτης με διακρίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών, ύστερα από σοβαρό τραυματισμό στη διάρκεια των γυρισμάτων της νέας του ταινίας «H άλλη θάλασσα».
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος εγκατέλειψε τις σπουδές του στη Νομική Σχολή της Αθήνας και το 1961 έφυγε στο Παρίσι, όπου αρχικά παρακολούθησε στη Σορβόννη μαθήματα γαλλικής φιλολογίας και φιλμογραφίας, καθώς και μαθήματα εθνολογίας και στη συνέχεια μαθήματα κινηματογράφου στη Σχολή Κινηματογράφου IDHEC και στο Musee de l' homme.
Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα το 1964 και μέχρι το 1967 εργάστηκε ως κριτικός κινηματογράφου στην εφημερίδα Δημοκρατική Αλλαγή, μαζί με τον Βασίλη Ραφαηλίδη και την Τώνια Μαρκετάκη. Με τον κινηματογράφο άρχισε να ασχολείται το 1965 και το 1968 παρουσίασε την πρώτη του μικρού μήκους ταινία, Εκπομπή, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το 1970, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, Αναπαράσταση, κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, καθώς και άλλες διακρίσεις στο εξωτερικό, και σηματοδότησε την αυγή του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου. Έκτοτε, οι ταινίες του έχουν συμμετάσχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ και έχει κερδίσει πολλά βραβεία, τα οποία τον καθιέρωσαν παγκοσμίως ως έναν από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες του σύγχρονου κινηματογράφου.
Πολλά αφιερώματα που τιμούν τη δουλειά του Θόδωρου Αγγελόπουλου έχουν πραγματοποιηθεί σ' όλο τον κόσμο. Έχει αναγορευθεί επίτιμος διδάκτορας των Πανεπιστημίου των Βρυξελλών, του Πανεπιστημίου X Ναντέρ (Nanterre) στο Παρίσι και του Πανεπιστημίου του Έσσεξ (Essex). Μαζί με τον Βασίλη Ραφαηλίδη υπήρξε συνιδρυτής του περιοδικού Σύγχρονος Κινηματογράφος.
To 1998 στις Κάνες κατακτά τον Χρυσό Φοίνικα για την ταινία του «Αιωνιότητα και μια μέρα» κάνοντας ξανά την Ελλάδα περήφανη για τον πολιτισμό της.
Φιλμογραφία
1968 «Εκπομπή» μικρού μήκους
1970 «Αναπαράσταση»
- Βραβείο καλύτερης ξένης ταινίας στο Φεστιβάλ του Hyeres (1971),
- Βραβείο Georges Sadoul (1971)
1972 «Μέρες του '36»
- Βραβείο FIPRESCI Βερολίνο 1973
1975 «Ο Θίασος»
- Βραβείο FIPRESCI, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 1975,
- Βραβείο Interfilm Βερολίνο «Forum» 1975,
- Βραβείο καλύτερης ταινίας της χρονιάς, British Film Institute 1976,
- Βραβείο Καλύτερης ταινίας στον κόσμο για τη δεκαετία 1970-80, Ένωση Κριτικών Ιταλίας,
- Μία από τις καλύτερες ταινίες της ιστορίας του κινηματογράφου, FIPRESCI,
- Καλύτερη ταινία της χρονιάς, Grand Prix για τις τέχνες, Ιαπωνία,
- Βραβείο Golden Age, Βρυξέλλες 1976
1977 « Οι κυνηγοί»
- Βραβείο καλύτερης ταινίας Golden Hugo, Σικάγο 1978
1980 «Μεγαλέξανδρος»
- Βραβείο Χρυσό Λιοντάρι και FIPRESCI, Βενετία 1980
1981 «Ένα χωριό, ένας χωριάτης» ντοκιμαντέρ
1983 «Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη» τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ
1984 «Ταξίδι στα Κύθηρα»
1986 «Ο μελισσοκόμος»
1988 «Toπίο στην ομίχλη»
1991 «Το μετέωρο βήμα του πελαργού»
- Cinema Lumiere, Μπολόνια (Ιταλία), Μάρτιος - Απρίλιος 2002,
- Φεστιβάλ Σίδνεϊ (Αυστραλία), Ιούνιος 2003
1995 « Το βλέμμα του Οδυσσέα»
- Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 1995
- FIPRESCI Βραβείο της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 1995,
- Felix των Κριτικών ταινίας της χρονιάς, 1995
1998 « Μια αιωνιότητα και μια μέρα»
- Χρυσός Φοίνικας στο Διεθνές Φεστιβάλ Καννών, 1998
2004 «Το λιβάδι που δακρύζει»
2008 «Η σκόνη του χρόνου»
Πηγή: Kathimerini.gr
Αναρτήθηκε από
Pressing News
On
25 Ιαν 2012
Ετικέτες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ,
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Translate- Mετάφραση
Επικοινωνία
Ο Καιρός στην πόλη
Για να μην ξεχνάς τους φίλους και τους γνωστούς
Οι 10 πιο δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδας
Συνολικές προβολές σελίδας
Αναγνώστες
Τα πρωτοσέλιδα των Πολιτικών εφημερίδων
Τα πρωτοσέλιδα του Τοπικού τύπου
Φιλικά ιστολόγια
Η Επικαιρότητα on line με τίτλους
Powered by Blogger Tips
Κατηγορίες Αναρτήσεων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(1)
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(21)
ΑΜΕΑ (Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες)
(8)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
(286)
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
(163)
ΑΝΘΟΥΣΑ
(473)
ΑΝΟΥΣΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(3)
ΑΡΘΡΑ
(539)
ΑΤΤΙΚΗ
(35)
ΓΕΡΑΚΑΣ
(494)
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(418)
ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(69)
ΔΙΕΘΝEIΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(195)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(3407)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΑ
(27)
ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ
(1)
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
(72)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
(26)
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(10)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
(5)
ΚΑΤΟΧΗ
(93)
ΚΕΡΑΤΕΑ
(46)
ΚΤΗΜΑ ΚΑΜΠΑ
(9)
ΟΡΩΠΟΣ
(1)
ΠΑΙΔΕΙΑ
(276)
ΠΑΛΛΗΝΗ
(601)
ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΥΜΠΟΣΙΟ
(6)
ΠΑΡΑΞΕΝΑ
(33)
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
(185)
ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ
(6)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
(159)
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
(185)
ΣΠΑΤΑ
(3)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
(10)
ΤΩΡΑ
(137)
ΦΑΚΕΛΟΙ
(61)
ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΕ
(24)
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
(3)
Ωρωπός
(2)
Blog-αρίσματα
(22)
Special Olympics
(2)
video
(44)
Αναρτήσεις
Από το Blogger.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.