Όταν όλοι μιλούν σήμερα για τα σκουπίδια, οι κατασκευαστικές εταιρείες, «βλέπουν χρυσές δουλειές»

Ρεπορτάζ: Πόπη Σουφλή
Όταν όλοι μιλούν σήμερα για τα σκουπίδια, οι κατασκευαστικές εταιρείες, «βλέπουν χρυσές δουλειές», εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Κι ενώ οι κατασκευαστικές εταιρείες θα έχουν «χρυσές δουλειές», οι δημότες αγνοούν ότι σε πολύ σύντομο διάστημα, έρχονται δυσβάσταχτες αυξήσεις στα δημοτικά τέλη.
Ο μεγάλος τζίρος για τις κατασκευαστικές εταιρείες, αφορά στη συγκέντρωση, στη διακομιδή και κυρίως στην επεξεργασία των απορριμμάτων, που στα επόμενα 5-7 χρόνια θα ανέρχεται σε κέρδη 700 – 800 εκατομ. ευρώ.


Τα περιθώρια συγκέντρωσης και διαχείρισης ...
των απορριμμάτων, μέσα από τις χωματερές, παράνομες ή νόμιμες, έχουν εξαντληθεί και πολύ σύντομα τα σκουπίδια θα μένουν στους δρόμους.
Ο χρόνος κατασκευής των εργοστασίων διαχείρισης και επεξεργασίας, απαιτεί τουλάχιστον δύο χρόνια, δηλαδή όσο μένει για την υποχρεωτική εφαρμογή της Οδηγίας της Ε.Ε. για τους ΧΥΤΑ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, πολύ σύντομα θα αρχίσει να στέλνει τα πρώτα πρόστιμα απευθείας στους Δήμους (και όχι στο Ελληνικό Κράτος), για παράνομες χωματερές, ενώ σταματά η χρηματοδότηση ΧΥΤΑ, μέσα από το Δ΄ ΚΠΣ, και θα χρηματοδοτεί ΧΥΤΥ δηλαδή «χωματερές» που θα δέχονται μόνο επεξεργασμένα υπολείμματα απορριμμάτων.


Ο κόμπος έχει φτάσει πλέον στο χτένι, με αποτέλεσμα Κυβέρνηση και Δήμοι με την αναβλητικότητα και την δυσπραξία που τους χαρακτηρίζει να ανοίγουν διάπλατα την πόρτα στα ιδιωτικά συμφέροντα που θα διαχειριστούν τα απορρίμματα.
Οικονομικά, οι παράνομες χωματερές στοιχίζουν ελάχιστα στους Δήμους. Αντιθέτως η μεταφορά τους στον ΧΥΤΑ Άνω Λιοσίων στοιχίζει 17 έως 50 ευρώ ο τόνος, και στην επεξεργασία το κόστος ανεβαίνει στα 300 ευρώ τον τόνο.


Η αγορά της διαχείρισης των απορριμμάτων, έχει μια πολιτικο – οικονομική προϋπόθεση.
Να βρεθεί αυτός που θα πληρώσει το επιπλέον κόστος για την συγκέντρωση και την επεξεργασία των σκουπιδιών.
Οι ιδιώτες επιχειρηματίες, προκειμένου να αναλάβουν επενδύσεις κατασκευής και διαχείρισης τέτοιων μονάδων, απαιτούν οικονομική διασφάλιση μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), όπου ο ιδιώτης δηλαδή ο επενδυτής και η Τράπεζα, θα κατασκευάσουν και θα θέσουν σε λειτουργία Μονάδες, ενώ οι Δήμοι και το Δημόσιο θα πληρώνουν το κόστος επεξεργασίας.
Στο Υπουργείο Οικονομίας έχουν αρχίσει οι ψίθυροι, ότι το Δημόσιο θα μπορούσε να συμμετέχει στο κόστος, με την προϋπόθεση, ότι οι Δήμοι θα αναλάμβαναν το μεγαλύτερο μέρος του.


Κάποιοι Δήμοι, σύμφωνα με πληροφορίες έχουν αρχίσει να το συζητούν. Κανείς όμως δεν έχει τολμήσει να μιλήσει στους δημότες για το ποσό που θα στοιχίζει ένα τέτοιο έργο.
Εκτιμάται ότι για το λεκανοπέδιο της Αττικής η παραγωγή των απορριμμάτων θα απαιτήσει αύξηση των δημοτικών τελών πάνω από 20% για την επόμενη τριετία.
Εντωμεταξύ, κυβέρνηση, Υπ. Εσωτερικών, ΠΕΧΩΔΕ και Υπ. Οικονομίας πετούν το «μπαλάκι» στους Δήμους.


Πληροφορίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση λένε, ότι έρχεται νέα «απανταχούσα» γιατί το εργοστάσιο ανακύκλωσης στη χωματερή των Α. Λιοσίων, υπολειτουργεί, και η Ε.Ε. η οποία χρηματοδότησε την κατασκευή του, θα διεκδικήσει την επιστροφή των χρημάτων!!!

(Το ρεπορτάζ, δημοσιεύτηκε στα ΑΤΤΙΚΑ ΝΕΑ, τονΙούλιο του 2006. Σήμερα, είναι πιο επίκαιρο από ποτέ)



πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.