Στο ευρωκοινοβούλιο φέρνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι το θέμα του βωμού των 12 θεών

Στο ευρωκοινοβούλιο φέρνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι το θέμα της εσπευσμένης κατάχωσης του βωμού των 12 θεών και των άλλων σημαντικών μνημείων της Αρχαίας Αγοράς της Αθήνας, που ήρθαν στο φως κατά τις εργασίες ανακατασκευής της γραμμής του Ηλεκτρικού. 
Η κατάχωση ξεκίνησε αιφνιδιαστικά τις πρώτες πρωινές ώρες, ελάχιστα πριν συζητηθεί στα δικαστήρια η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που είχε κατατεθεί από ενδιαφερόμενη Πρωτοβουλία Πολιτών. Η απόφαση του δικαστηρίου εκδόθηκε αργά το απόγευμα της Παρασκευής και διατάσσει τη διακοπή των εργασιών κατάχωσης.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουν ζητήσει λύσεις που να διασφαλίζουν τόσο την ανάδειξη του μνημείου όσο και τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των επιβατών του Ηλεκτρικού, επισημαίνοντας ότι η πολύμηνη καθυστέρηση επαναλειτουργίας της γραμμής στο τμήμα Μοναστηράκι -Ομόνοια-Αττική δεν έχει σχέση με τα ευρήματα στην Αρχαία Αγορά.

Στην ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος τονίζει την ιδιαίτερη σημασία των ευρημάτων, ως συμβολικού κέντρου της αρχαίας πόλης και σημείου αφετηρίας για τη μέτρηση όλων των αποστάσεων. 

Ρωτά την Κομισιόν κατά πόσο συγχρηματοδοτείται με ευρωπαϊκούς πόρους το έργο στα πλαίσια του οποίου γίνεται η κατάχωση των ευρημάτων, αν τηρούνται οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί και συμβάσεις για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και αν υπάρχει δυνατότητα να διατεθούν ευρωπαϊκά κονδύλια για την επιπλέον δαπάνη που θα απαιτούνταν για συνδυασμό της ανακατασκευής της γραμμής με παράλληλη ανάδειξη του μνημείου.

«Η αρχαία Αθήνα αποτελεί σημείο αναφοράς για όλο τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, και η αποκάλυψη του κεντρικότερου μνημείου της έχει σημασία που υπερβαίνει τα ελληνικά σύνορα», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος



«Είναι αδιανόητο λοιπόν να αντιμετωπίζεται ένα τέτοιο εύρημα ως πρόβλημα που πρέπει να «λυθεί» με δημιουργία τετελεσμένων, παράκαμψη της δικαστικής προστασίας και παραπομπή στο αυτόφωρο πολιτών που διαμαρτύρονταν. Οι Οικολόγοι Πράσινοι είμαστε οι πρώτοι που στηρίζουμε τις συγκοινωνίες και τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και καταθέτουμε προτάσεις ώστε η ανάδειξη του μνημείου να συμβαδίσει με την εξυπηρέτηση των επιβατών του Ηλεκτρικού και τη γρήγορη επαναλειτουργία του κλειστού τμήματος της γραμμής. Δε δεχόμαστε, όμως, να μπαίνει κάτω από το χαλί η ιστορική μνήμη, αρχαία και νεώτερη, μόνο και μόνο για να μην αλλάξει ο σχεδιασμός μιας εργολαβίας».
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.