Βούλιαξε θαλαμηγός ανοιχτά της Σκύρου.


Τις ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες έμεινε ακυβέρνητη και τελικά βυθίστηκε η υπερπολυτελής θαλαμηγός Yogi ερευνά το Λιμενικό. Η θαλαμηγός έμεινε ακυβέρνητη 19 ναυτικά μίλια ανατολικά της Σκύρου λόγω μηχανικής βλάβης και ελικόπτερο Σούπερ Πούμα περισυνέλεξε τους 8 επιβαίνοντες. Το επικρατέστερο έως τώρα σενάριο είναι ότι το σκάφος λόγω της μηχανικής βλάβης το «διπλάρωσε» ο καιρός: στην περιοχή έπνεαν βόρειοι - βορειοδυτικοί άνεμοι εντάσεως 8 μποφόρ, με συνέπεια να προκληθεί εισροή υδάτων που οδήγησαν τελικά στη βύθισή του.
Η θαλαμηγός ανήκε στον γάλλο επιχειρηματία Στεφάν Κουρμπί, που περιλαμβάνεται μεταξύ των πλουσιότερων Γάλλων, και μισθωνόταν σε τουρίστες. Το ναυάγιο, σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις, ήταν συνέπεια της σφοδρής κακοκαιρίας στο Αιγαίο. Εμπειροι ναυτικοί επισημαίνουν ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν απαγορευτικές για να πλέει ένα τέτοιο σκάφος αναψυχής.

«Τα σκάφη αναψυχής (θαλαμηγοί) δεν πρέπει να ταξιδεύουν με πάνω από 5 μποφόρ. Και στην περίπτωση που συναντήσουν κακοκαιρία, τότε οι κυβερνήτες τους θα πρέπει να κρυφτούν για να προφυλαχτούν στο κοντινότερο νησί μέχρι να φτιάξει ο καιρός».
Αυτό υποστηρίζει ο 54χρονος πλοίαρχος Κώστας Γκριτζέλης με εμπειρία 23 χρόνια στα κρουαζιερόπλοια και 9 στα ποντοπόρα. Σ' αυτή τη βάση και μέχρι να αποσαφηνισθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες βυθίστηκε την περασμένη Παρασκευή, η 60μετρη θαλαμηγός Yogi η συζήτηση για τα πιθανά σενάρια που οδήγησαν στη βύθιση έχει ξεκινήσει. Στην απορία πώς μπαίνει νερό σε ένα τόσο μεγάλο και ακριβό σκάφος η απάντηση είναι πως «αυτού του είδους τα σκάφη έχουν χαμηλή πρύμνη (το πίσω μέρος). Αν το σκάφος βρεθεί ανάμεσα σε δυο μεγάλα κύματα, το ένα μπορεί να σκεπάσει την πρύμνη με συνέπεια να μπει νερό στο μηχανοστάσιο και να σβήσει η μηχανή», συμπληρώνει ο κ. Γκριτζέλης. «Ετσι, δεν χρειάζεται να υπάρχει τρύπα για να μπει νερό στο σκάφος».

Επιπλέον, λένε άνθρωποι της ναυτιλίας, «αν έχει τον καιρό στην μπάντα αντί στην πλώρη (το μπροστινό τμήμα) πάλι μπαίνει νερό». Οπως επισημαίνει ο καπετάν Κώστας Γκριτζέλης, «αυτού του είδους τα σκάφη δεν είναι παντός καιρού. Γι' αυτό και πρέπει να αποφεύγουν την κακοκαιρία».

Σύμφωνα με ένα άλλο σενάριο, ένα υψηλό κύμα έσπασε το παράθυρο της γέφυρας με αποτέλεσμα να βραχυκυκλώσουν τα ηλεκτρονικά συστήματα στα χειριστήρια, να προκληθεί μηχανική βλάβη και να ακολουθήσει η βύθιση. Το σκάφος βυθίστηκε λίγη ώρα αφότου το Σούπερ Πούμα είχε απομακρύνει με ασφάλεια τους οκτώ επιβαίνοντες γάλλους πολίτες, τα στοιχεία και οι ιδιότητες των οποίων δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα. Ολοι πάντως είναι καλά στην υγεία τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.