Ελαιόλαδο : Λουκέτο για 6 στις 10 επιχειρήσεις μέσα σε δύο χρόνια

Γράφει ο  ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Β. ΝΩΤΗΣ

Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός. Και, στην περίπτωση του ελληνικού ελαιολάδου, η φράση αυτή ταιριάζει απόλυτα. Το ελντοράντο των επενδύσεων στη γεωργία της χώρας μας αποδεικνύεται από τα πιο δύσκολα - και όχι απαραίτητα κερδοφόρα - προϊόντα για αποκόμιση κέρδους. 

Τα στοιχεία έρευνας της εταιρείας DK Consultants, που παρουσιάστηκαν χθες στο συνέδριο Food for Success, στην Αθήνα, είναι αποκαλυπτικά.
Μέσα σε δύο χρόνια, από τις 12 Μαΐου του 2011 έως την 1η Ιουνίου του 2013, σε 55 αλυσίδες λιανικής με περισσότερα από 650 καταστήματα σε Κεντρική, Βόρεια και Νοτιοανατολική Ευρώπη:

Καταμετρήθηκαν 2.643 ελληνικές ετικέτες, από τις οποίες το 63,4% δεν επανεμφανίστηκαν. 

Δηλαδή, 6 στις 10 επιχειρήσεις απέσυραν τα λάδια τους από τα ράφια, καταγράφοντας μέσο όρο ζωής μόλις 14 μήνες και μέσο όρο κόπωσης 9 μήνες. Η μέση τιμή πώλησης ήταν 6,50 ευρώ  το λίτρο και το πρωτογενές κόστος χωρίς περιεχόμενο στα 0,90 έως και 5,25 ευρώ.
Τι σημαίνουν αυτά, σύμφωνα με την έρευνα ;
 Ότι...
  • το ελληνικό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο δεν είναι εξαιρετικά κερδοφόρο
  • υπάρχει πληθώρα ετικετών
  • το story telling είναι ανύπαρκτο
  • η στρατηγική και το marketing είναι ανεπαρκή από τις εταιρείες αυτές
  • τα προϊόντα τους δεν είναι ανταγωνιστικά και
  • η ενασχόληση είναι ερασιτεχνική.

Όλα αυτά έχουν ως συνέπειες :
  • την έλλειψη συνέχειας
  • να μην εδραιώνονται και να μην αναπτύσσονται οι εταιρείες
  • να μην υπάρχει διαφοροποίηση και αγοραστική συνήθεια
  • να δυσφημούνται τα ελληνικά προϊόντα.

Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας, Δημήτρης Καραβασίλης, σε πολλές περιπτώσεις, οι παραγωγοί φρόντιζαν και έδιναν ιδιαίτερο βάρος στη συσκευασία, η οποία ήταν εντυπωσιακή και ιδιαίτερα ακριβή, αλλά το περιεχόμενο δεν ανταποκρινόταν στις προσδοκίες της εξωτερικής εμφάνισης.

Τι πρέπει να κάνει μια τέτοια εταιρεία, σύμφωνα με την DK Consultants ; 

Επτά είναι τα βασικά βήματα :
  • Ολιστικό marketing
  • Συλλογική προσπάθεια
  • Στρατηγικό πλάνο 10ετίας
  • Πλάνο τακτικών ενεργειών για την εξέλιξη του προϊόντος
  • Πολλαπλασιαστικά οφέλη
  • Οικονομίες κλίμακας
  • Διεύρυνση προϊοντικού χαρτοφυλακίου  
πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.