Ένα ατύχημα κυριολεκτικά πρωτοφανές κατεγράφη χθες κατά τη διάρκεια της απογείωσης ενός διθέσιου μαχητικού αεροσκάφους τύπου F-16 από την αεροπορική βάση του Αράξου.
Ξαφνικά και ενώ το F-16 Block 52 ανέπτυσσε υψηλή ταχύτητα, οι δύο πιλότοι αντελήφθησαν ένα θόρυβο και διαπίστωσαν ότι ολόκληρος ο μπροστινός τροχός του αεροσκάφους είχε αποκολληθεί!
Ο εκπαιδευτής του μαχητικού έχει περισσότερες από 1.000 ώρες στο ενεργητικό του, όμως συνομιλώντας με τον εκπαιδευόμενο δεν μπορούσαν να θυμηθούν την περιγραφή των χειρισμών που απαιτούνται σε μια αντίστοιχη κατάσταση ανάγκης. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο λεγόμενο «παύλα 1», δηλαδή το τεχνικό εγχειρίδιο του αεροσκάφους F-16 όπου περιγράφονται τα συστήματα του αεροσκάφους, οι διαδικασίες ανάγκης και οι πίνακες επίδοσης δεν περιλαμβάνεται πουθενά μια αντίστοιχη κατάσταση σαν αυτή που εκλήθησαν να αντιμετώπισαν οι δύο πιλότοι του υπερσύγχρονου μαχητικού......
Διατηρώντας την ψυχραιμία τους και αφού ενημέρωσαν τους επιτελείς της 116 Πτέρυγας Μάχης στον Άραξο, οι δύο χειριστές αντέδρασαν όχι σαν να είχαν να αντιμετωπίσουν ανυπαρξία τροχού αλλά σαν να επρόκειτο για σκασμένο ριναίο λάστιχο.
Η ώρα της απογείωσης ήταν στις 9.26 το πρωί της Τρίτης. Η πτήση του «κολοβού» μαχητικού συνεχίστηκε μέχρι τις 11.06, προκειμένου να καταναλωθούν τα καύσιμα που υπήρχαν στο F-16. Λίγο πριν επιχειρήσουν προσγείωση, οι πιλότοι ενός άλλου F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας πέρασαν κάτω από το αεροσκάφος που είχε χάσει τον μπροστινό τροχό και επιβεβαίωσαν ότι ρόδα δεν υπήρχε.
Ακολουθώντας την μέθοδο της αεροδυναμικής πέδησης, οι δύο χειριστές επιχείρησαν προσγείωση πατώντας μόνο με τους δύο πίσω τροχούς σχεδόν μέχρι η ταχύτητα του μαχητικού να μειωθεί στο ελάχιστο. Σε άλλη περίπτωση και εφ’ όσον το ριναίο σκέλος ακουμπούσε στο έδαφος ενώ το F-16 τροχοδρομούσε με μεγάλη ταχύτητα, υπήρχε σοβαρός κίνδυνος το αεροσκάφος να εκτραπεί από την πορεία του.
Η εμπειρία και η ψυχραιμία των δύο χειριστών αποδείχθηκε πολύτιμη. Το μαχητικό ακούμπησε στο έδαφος χωρίς να έχει υποστεί σημαντικές βλάβες, παρά μόνο κάποιες επουσιώδεις αβαρίες στο ριναίο σκέλος. Ο διάδρομος προσγείωσης της βάσης του Αράξου επίσης δεν υπέστη ζημιές, ενώ το κυριότερο είναι το γεγονός ότι οι δύο πιλότοι βγήκαν από το σχεδόν ανέπαφο αεροσκάφος τους σώοι και αβλαβείς.
«Τέτοιο περιστατικό δεν έχει ξανασυμβεί στα χρονικά», έλεγε αξιωματικός του ΓΕΑ με έκδηλη ικανοποίηση όχι μόνο διότι οι χειριστές δεν έπαθαν το παραμικρό αλλά και διότι το F-16 δεν καταστράφηκε. Το ερώτημα είναι όμως τι συνέβη και ο ριναίος τροχός αποκολλήθηκε. Διότι για τους κατασκευαστές, που στο τεχνικό εγχειρίδιο περιγράφουν εξαντλητικά τους ενδεδειγμένους χειρισμούς σε περίπτωση σκασμένου λάστιχου ή ανασφάλιστου σκέλους, ένα τέτοιο περιστατικό φάνταζε ως το απίθανο ενδεχόμενο με βάση τις πιθανότητες της στατιστικής.
πηγή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Translate- Mετάφραση
Επικοινωνία
Ο Καιρός στην πόλη
Για να μην ξεχνάς τους φίλους και τους γνωστούς
Οι 10 πιο δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδας
Συνολικές προβολές σελίδας
Αναγνώστες
Τα πρωτοσέλιδα των Πολιτικών εφημερίδων
Τα πρωτοσέλιδα του Τοπικού τύπου
Φιλικά ιστολόγια
Η Επικαιρότητα on line με τίτλους
Powered by Blogger Tips
Κατηγορίες Αναρτήσεων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(1)
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(21)
ΑΜΕΑ (Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες)
(8)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
(286)
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
(163)
ΑΝΘΟΥΣΑ
(473)
ΑΝΟΥΣΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(3)
ΑΡΘΡΑ
(539)
ΑΤΤΙΚΗ
(35)
ΓΕΡΑΚΑΣ
(494)
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(418)
ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(69)
ΔΙΕΘΝEIΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(195)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(3407)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΑ
(27)
ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ
(1)
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
(72)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
(26)
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(10)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
(5)
ΚΑΤΟΧΗ
(93)
ΚΕΡΑΤΕΑ
(46)
ΚΤΗΜΑ ΚΑΜΠΑ
(9)
ΟΡΩΠΟΣ
(1)
ΠΑΙΔΕΙΑ
(276)
ΠΑΛΛΗΝΗ
(601)
ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΥΜΠΟΣΙΟ
(6)
ΠΑΡΑΞΕΝΑ
(33)
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
(185)
ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ
(6)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
(159)
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
(185)
ΣΠΑΤΑ
(3)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
(10)
ΤΩΡΑ
(137)
ΦΑΚΕΛΟΙ
(61)
ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΕ
(24)
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
(3)
Ωρωπός
(2)
Blog-αρίσματα
(22)
Special Olympics
(2)
video
(44)
Αναρτήσεις
Από το Blogger.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.