Στα ναυπηγεία η πρώτη Ειδική Οικονομική Ζώνη
Άλλη μία πρωτιά για την Ελλάδα βρίσκεται επί θύραις: Θα είναι η πρώτη χώρα της Ευρωζώνης στην οποία θα εγκαθιδρυθούν Ειδικές Οικονομικές Ζώνες. Δηλαδή επιχειρηματικά πεδία (ή και περιοχές ολόκληρες) που θα λειτουργούν με ξεχωριστό φορολογικό - ασφαλιστικό - εργασιακό καθεστώς.
Κι ενώ η αρχική ιδέα ήταν να επιλεγούν για το λανσάρισμα βορειοελλαδίτικες ακριτικές περιοχές (π.χ., Ανατολή Θράκη), όλα δείχνουν ότι το νήμα θα σπάσει η Αττική. Κι αυτό, διότι βρίσκεται στα σκαριά η εγκαθίδρυση ΕΟΖ σε ολόκληρο το ναυπηγοεπισκευαστικό τόξο Ελευσίνα - Σκαραμαγκάς - Πέραμα -Χαλκίδα - Σύρος, χωρίς να αποκλείεται μέρος του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η σχετική συζήτηση ξεκίνησε στο υπουργείο Ναυτιλίας σχεδόν αμέσως μετά την ορκωμοσία της κυβέρνησης, με τον υπουργό Κώστα Μουσουρούλη να αναζητά τρόπους σωτηρίας -και όχι απλώς ανάπτυξης- των τριών ναυπηγείων της Αττικής.
Το σχέδιο μπήκε στο χαρτί, αλλά τον ρόλο της δημοσιοποίησής του ανέλαβε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης: Κατέθεσε εγγράφως σε όλους τους συναρμόδιους υπουργούς κείμενο 12 προτάσεων για την αναγέννηση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στη χώρα. Το «ψητό» ήταν στη 12η:
«Οι ελληνικοί ναυτιλιακοί χώροι λιμενίσκου, εφοδιασμού, δεξαμενισμού και εκτέλεσης ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών να χαρακτηριστούν "Ειδικές Ναυτιλιακές Οικονομικές Ζώνες" με όλα τα προνόμια των ΕΟΖ και να τους δοθούν με διαδικασία fast track οι απαραίτητες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις λειτουργίας από Ελλάδα και Ε.Ε.».
Συνδικαλιστικά κεκτημένα τέλος
Η σκυτάλη τώρα περνά στα χέρια του Νίκου Αναστασόπουλου, ο οποίος ορίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα ειδικός συντονιστής για τα ναυπηγεία. Στην ουσία, θα αναλάβει όλες τις fast track ενέργειες για να προχωρήσει η ΕΟΖ πριν βγει η χρονιά: να συντονίσει, δηλαδή, τα συναρμόδια υπουργεία (κυρίως τα Ανάπτυξης, Οικονομικών, Εργασίας, Ναυτιλίας) και να εξασφαλίσει την ευρωπαϊκή έγκριση. Αυτό το τελευταίο έχει τη σημασία του, καθώς τυπικά απαγορεύονται ΕΟΖ στις χώρες της Ευρωζώνης, ωστόσο υπάρχει «παραθυράκι» που αφορά έκτακτες δράσεις όταν το απαιτεί η οικονομική κατάσταση της ενδιαφερόμενης χώρας...
Κατά τις πληροφορίες του «Κ», η ναυπηγοεπισκευαστική ΕΟΖ θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
Φορολογικές απαλλαγές (ΦΠΑ), άρση δασμών (π.χ., απευθείας μεταφορά προϊόντων στα πλοία χωρίς εκτελωνισμό) και ελαστικοποίηση όρων εργασίας.
Σκληρή γραμμή στα εργασιακά-μισθολογικά κεκτημένα: «Πρέπει να περιοριστούν τα συνδικαλιστικά δικαιώματα», αναφέρει εμπλεκόμενος με το θέμα, εξηγώντας: «Μικρότερα μεροκάματα, επανεξέταση του ωραρίου εργασίας (σ.σ.: είναι 6ωρο σήμερα) και των επιδομάτων».
Η αρχή, λοιπόν, έγινε - τουλάχιστον σε επικοινωνιακό επίπεδο. Η συνέχεια θα δοθεί στις αμέσως επόμενες ημέρες, καθώς προγραμματίζεται συνάντηση ανάμεσα στους κυρίους Μουσουρούλη, Αναστασόπουλο και Κορκίδη με φορείς της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, για να ξεκινήσει το σχετικό project...
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 18ης Αυγούστου
πηγή
Κι ενώ η αρχική ιδέα ήταν να επιλεγούν για το λανσάρισμα βορειοελλαδίτικες ακριτικές περιοχές (π.χ., Ανατολή Θράκη), όλα δείχνουν ότι το νήμα θα σπάσει η Αττική. Κι αυτό, διότι βρίσκεται στα σκαριά η εγκαθίδρυση ΕΟΖ σε ολόκληρο το ναυπηγοεπισκευαστικό τόξο Ελευσίνα - Σκαραμαγκάς - Πέραμα -Χαλκίδα - Σύρος, χωρίς να αποκλείεται μέρος του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η σχετική συζήτηση ξεκίνησε στο υπουργείο Ναυτιλίας σχεδόν αμέσως μετά την ορκωμοσία της κυβέρνησης, με τον υπουργό Κώστα Μουσουρούλη να αναζητά τρόπους σωτηρίας -και όχι απλώς ανάπτυξης- των τριών ναυπηγείων της Αττικής.
Το σχέδιο μπήκε στο χαρτί, αλλά τον ρόλο της δημοσιοποίησής του ανέλαβε ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης: Κατέθεσε εγγράφως σε όλους τους συναρμόδιους υπουργούς κείμενο 12 προτάσεων για την αναγέννηση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στη χώρα. Το «ψητό» ήταν στη 12η:
«Οι ελληνικοί ναυτιλιακοί χώροι λιμενίσκου, εφοδιασμού, δεξαμενισμού και εκτέλεσης ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών να χαρακτηριστούν "Ειδικές Ναυτιλιακές Οικονομικές Ζώνες" με όλα τα προνόμια των ΕΟΖ και να τους δοθούν με διαδικασία fast track οι απαραίτητες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις λειτουργίας από Ελλάδα και Ε.Ε.».
Συνδικαλιστικά κεκτημένα τέλος
Η σκυτάλη τώρα περνά στα χέρια του Νίκου Αναστασόπουλου, ο οποίος ορίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα ειδικός συντονιστής για τα ναυπηγεία. Στην ουσία, θα αναλάβει όλες τις fast track ενέργειες για να προχωρήσει η ΕΟΖ πριν βγει η χρονιά: να συντονίσει, δηλαδή, τα συναρμόδια υπουργεία (κυρίως τα Ανάπτυξης, Οικονομικών, Εργασίας, Ναυτιλίας) και να εξασφαλίσει την ευρωπαϊκή έγκριση. Αυτό το τελευταίο έχει τη σημασία του, καθώς τυπικά απαγορεύονται ΕΟΖ στις χώρες της Ευρωζώνης, ωστόσο υπάρχει «παραθυράκι» που αφορά έκτακτες δράσεις όταν το απαιτεί η οικονομική κατάσταση της ενδιαφερόμενης χώρας...
Κατά τις πληροφορίες του «Κ», η ναυπηγοεπισκευαστική ΕΟΖ θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
Φορολογικές απαλλαγές (ΦΠΑ), άρση δασμών (π.χ., απευθείας μεταφορά προϊόντων στα πλοία χωρίς εκτελωνισμό) και ελαστικοποίηση όρων εργασίας.
Σκληρή γραμμή στα εργασιακά-μισθολογικά κεκτημένα: «Πρέπει να περιοριστούν τα συνδικαλιστικά δικαιώματα», αναφέρει εμπλεκόμενος με το θέμα, εξηγώντας: «Μικρότερα μεροκάματα, επανεξέταση του ωραρίου εργασίας (σ.σ.: είναι 6ωρο σήμερα) και των επιδομάτων».
Η αρχή, λοιπόν, έγινε - τουλάχιστον σε επικοινωνιακό επίπεδο. Η συνέχεια θα δοθεί στις αμέσως επόμενες ημέρες, καθώς προγραμματίζεται συνάντηση ανάμεσα στους κυρίους Μουσουρούλη, Αναστασόπουλο και Κορκίδη με φορείς της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, για να ξεκινήσει το σχετικό project...
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 18ης Αυγούστου
πηγή
Αναρτήθηκε από
Pressing News
On
26 Αυγ 2012
Ετικέτες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Translate- Mετάφραση
Επικοινωνία
Ο Καιρός στην πόλη
Για να μην ξεχνάς τους φίλους και τους γνωστούς
Οι 10 πιο δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδας
Συνολικές προβολές σελίδας
Αναγνώστες
Τα πρωτοσέλιδα των Πολιτικών εφημερίδων
Τα πρωτοσέλιδα του Τοπικού τύπου
Φιλικά ιστολόγια
Η Επικαιρότητα on line με τίτλους
Powered by Blogger Tips
Κατηγορίες Αναρτήσεων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(1)
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(21)
ΑΜΕΑ (Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες)
(8)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
(286)
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
(163)
ΑΝΘΟΥΣΑ
(473)
ΑΝΟΥΣΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(3)
ΑΡΘΡΑ
(539)
ΑΤΤΙΚΗ
(35)
ΓΕΡΑΚΑΣ
(494)
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(418)
ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(69)
ΔΙΕΘΝEIΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(195)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(3407)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΑ
(27)
ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ
(1)
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
(72)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
(26)
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
(10)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
(5)
ΚΑΤΟΧΗ
(93)
ΚΕΡΑΤΕΑ
(46)
ΚΤΗΜΑ ΚΑΜΠΑ
(9)
ΟΡΩΠΟΣ
(1)
ΠΑΙΔΕΙΑ
(276)
ΠΑΛΛΗΝΗ
(601)
ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΥΜΠΟΣΙΟ
(6)
ΠΑΡΑΞΕΝΑ
(33)
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
(185)
ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ
(6)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
(159)
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
(185)
ΣΠΑΤΑ
(3)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
(10)
ΤΩΡΑ
(137)
ΦΑΚΕΛΟΙ
(61)
ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΕ
(24)
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
(3)
Ωρωπός
(2)
Blog-αρίσματα
(22)
Special Olympics
(2)
video
(44)
Αναρτήσεις
Από το Blogger.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.